Wedstrijden gereden door onze leden

Zaterdag gingen Jan-Leen, Jochem, Swen en Willeke eind van de middag verkennen. Het parcours leek op papier heel pittig, maar met het verkennen viel het alles mee.
Het parcours kende 16 vaardigheidspoortjes en twee hindernissen met A-E en A-F. Met daarin een waterbak, heuvels, kuilen en een brug. Het parcours werd twee keer gereden, met daartussen een bosrit van ongeveer 20 minuten.

De volgende morgen om 6.45 uur vertrokken Babs, Leanne, Alison, Swen en Willeke met de paarden Youp en Imke richting Gilze.
Willeke en Swen startten om 11.08 en 11.42 uur. De eerste manche reden zij een tijd van 2.59, vooral op het vertrouwen omdat ze een week geleden om hadden gelegen met paard en wagen. De tweede manche zetten zij een tijd neer van 2,45.
Tevreden waren ze, en vooral het vertrouwen was weer goed teruggekeerd.

Alison en Leanne waren maar wat zenuwachtig, om 13.00 uur begonnen ze al met het klaar maken van Imke.
Leanne en Alison startte om 14.37 en om 15.08 en hun doel was om lekker rond te kunnen rijden, omdat er voor Imke veel nieuwe indrukken waren. In de eerste manche wilde Imke niet uit zichzelf de waterbak in, maar na meenemen van Alison ging ze toch en hadden ze een tijd van 4,50. In de tweede manche ging ze vanzelf, en wat waren leanne en alison trots! De tijd voor de tweede manche was dan ook een heel stuk sneller, 3,30!  Ze liep heerlijk in de hindernissen!

Als laatste Jan-Leen en Jochem met Cody en Melle. De pony's konden niet wachten, waren vreselijk enthousiast! Tijdens de eerste manche liep het span goed, in de waterbak wilde Melle nog niet meteen mee maar Cody trok hem sterk mee! Jan-Leen zette de snelste tijd voor de dubbelspan pony's neer met 2,59! In de tweede manche reed Jan-Leen wat meer met lef, waardoor hij in de tweede hindernis helaas een balletje er af reedt, en wat om moest rijden. Ondanks dat zette hij nog een tijd neer van 2,59 met 5 strafseconden.

Spannend, hoeveelste waren we geeindigd?
Jan-Leen, Jochem en Marion wachtten op de uitslag..

Jan-Leen&Jochem 1e plaats van de tweespan pony's!
Willeke&Swen 4e plaats van de enkelspan paarden!
Leanne&Alison veel ervaring op gedaan!

Top dag, de herfstmarathon daar is het eerste weekend van oktober weer.. wie weet is er nog meer animo vanuit de vereniging! De wedstrijd is top georganiseerd!